Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (6)

KBR (5)

Hogeschool West-Vlaanderen (3)

UGent (3)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

UCLL (2)

UHasselt (2)

AP (1)

More...

Resource type

book (6)


Language

Dutch (4)

French (1)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2014 (1)

2011 (1)

2005 (1)

1996 (1)

1993 (1)

More...
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Trade marketing : de strijd om de schaarse schapruimte.
Author:
ISBN: 9052611920 Year: 1996 Publisher: Schoonhoven : Academic Service,


Book
Zien : trends van vandaag, markten van morgen
Authors: ---
ISBN: 9789047000815 Year: 2005 Publisher: Amsterdam Antwerpen Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wie naar trends kijkt constateert dat trends elkaar in een steeds sneller tempo opvolgen en dat er oneindig veel verschillende trends zijn. Wie trends ziet, weet dat sommige trends heel langzaam maar ingrijpend ons leven veranderen en weet ook wat de gevolgen van ontwikkelingen voor de toekomst zijn. In ZIEN -- Trends van vandaag, markten van morgen geeft Hilde Roothart een beeld van de manier waarop de maatschappij en de consument veranderen. Daarnaast geeft zij aan op welke manier bedrijven en organisaties kunnen inspelen op ontwikkelingen en trends. In ZIEN wordt duidelijk wat de richting is die we opgaan en worden de keuzes die we voor de toekomst moeten maken zichtbaar. Wie dit boek heeft gelezen kan ophouden met het kijken naar trends en beginnen met het creëren van zijn eigen toekomst. Hilde Roothart (1966) studeerde modevormgeving aan de Utrechtse Hogeschool voor de Kunsten. In 1996 richtte ze het adviesbureau Trendslator op, dat zich richt op de vertaling van trends naar strategieën en concepten, markten en merken. Ze publiceerde over trends in Eye, NieuwsTribune, NRC Handelsblad, TextielVisie en Tijdschrift voor Marketing. Roothart schreef eerder samen met Wim van der Pol Van trends naar brands. Daarnaast is ze bekend als spreker op congressen en seminars.


Book
Distributiekanalen in marketingperspectief
Authors: --- ---
ISBN: 9789045536262 Year: 2011 Publisher: Antwerpen : De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Distributiekanalen in marketingperspectief behandelt het distributiebeleid van ondernemingen. Veranderingen in het koopgedrag begrijpen, welke en hoeveel distributiekanalen kiezen, hoe distribuanten en producenten doen samenwerken, inzicht verwerven in de kanaalstructuur en de evoluties die zich daarin voordoen zijn topics die zowel vanuit de theorie als de praktijk worden besproken. Hoewel het boek eender welk type organisatie als conceptueel vertrekpunt neemt in het eerste hoofdstuk, ligt de verdere klemtoon op de commerciële distributieproblematiek van producenten, dienstverleners en distribuanten. De wisselwerking van het distributiekanaal en zijn actoren - waaronder de moderne consument ' met de sterk veranderende omgeving wordt hierbij sterk beklemtoond.


Book
Le néo-marketing
Authors: ---
ISBN: 2710109417 Year: 1992 Publisher: Paris ESF éditeur


Book
Customer innovation : waarom de klant centraal staat in bedrijfsinnovatie.
Author:
ISBN: 9789401413169 Year: 2014 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor succesvolle organisaties van de toekomst zijn klantgerichtheid en innovatie geen tegenpolen. Om hun strategie te bepalen starten ze vanuit de markt en werken ze volgens drie basisprincipes, ofwel drie manieren van naar je klanten kijken. Allereerst scannen succesvolle organisaties voortdurend hun omgeving, alert voor signalen van de klant. Op die manier kunnen ze anticiperen op eventuele veranderingen, noden en wensen. Bovendien zien ze innovatie als de enige manier om te overleven op de lange termijn. Wat ze leren van de klant zetten ze om in werkbare verandering. Tot slot werken deze organisaties samen op die punten waar ze zelf tekortschieten. Ze gaan slimme partnerships aan en begrijpen dat samenwerking cruciaal is om goede ideeën uit te laten groeien tot commercieel succes. Customer innovation is het referentiewerk naar een marktgedreven organisatie. Voor managers, ondernemers en iedereen die wil groeien vanuit de noden van klanten.

Listing 1 - 6 of 6
Sort by